Pages

Saturday, February 4, 2012

RNR guna material ape ye?

Inilah soalan yang selalu kami terima di RNRcollection. Material yang kami guna untuk produk RNR adalah cotton-lycra. Ada yang mempertikaikan produk RNR guna kain skirting meja, yang cakap kain langsir pun ada. Tolong jangan percaya.
Sekiranya anda di antara pelanggan kami yang ragu-ragu dengan material yang kami guna, silalah baca artikel ini.
Berdasarkan maklumat dari Focus Technology, Ltd. (2012), lycra adalah sejenis fiber yang boleh meregang dan fiber lycra ini akan digabungkan dengan material lain sebanyak 5-10%. Antara material lain yang digabungkan ialah:
a) cotton-lycra
b) jersey-lycra
c) satin-lycra
d) nylon-lycra
e) corduroy-lycra

COTTON-LYCRA
Material: Polyster/ cotton/ lycra
style: plain dyed
composition:
68.7% cotton
29% polyster
2.3% lycra
purpose: casual wears

JERSEY-LYCRA
Material: Jersey/ cotton/ lycra
style: Knitting dyed
composition:
47% Jersey
47% cotton
6% lycra
T-shirt garment and sportwears

SATIN LYCRA
material: polyster/ lycra
style: plain dyed (soft)
composition:
97% polyster
3% lycra
shining
evening ladies dress

NYLON-LYCRA
material: nylon/ cotton/ lycra
style: solid dyed
shrinkage rate: 5 %
composition:
75% nylon
20% cotton
2.3 % lycra
leggings and swim wears

CORDUROY LYCRA
material: cotton/ lycra
style: solid dyed and coated
composition:
98% cotton
2% lycra
men wears, trousers

"RNR lycra yang mane?" untuk pengetahuan anda, produk RNR menggunakan material gabungan cotton, polyster dan lycra iaitu cotton lycra.
"eh, RNR guna kain jersey la, RNR tipu pelanggan!" jangan cakap sebegitu kerana kami membuat kajian dan telah bertanya pada pembekal kami tetang perbandingan Jersey dan cotton lycra. Jika lihat ciri-ciri Jersey dan Cotton Lycra memang hampir sama tetapi berbeza. proses menghasilkan fabrik dan alunan benang semasa pembuatan adalah berbeza.
"Alaahh, produk RNR murah sebab guna kain tak elok, kain murah. dapatlah untung melambung."
kakak, produk RNR murah bukan sebab kain tidak berkualiti atau kami nak untung lebih. Kami jual murah sebab kami mengambil kira aspek kesederhanaan. Keserdehanaan harga untuk pembeli biasa, berpendapatan biasa, orang biasa yang teringin untuk bergaya dan tidak perlu mengikat perut semata-mata untuk membeli pakaian berjenama. Ambil kira juga kos elektrik, kos upah pekerja dan keringat kami yang berusaha untuk memuaskan hati semua pihak.

Kami harap artikel ini dapatlah menjelaskan keraguan anda yang mempunyai persepsi negatif pada produk RNR. Kami sentiasa cuba untuk memperbaiki perniagaan kami dari semasa ke semasa. Kritikan anda banyak memberi inspirasi kepada kami dan terima kasih kami ucapkan.

SELAMAT MEMBACA!:)

2 comments:

  1. salam.
    anda dbenarkan untuk mengambil petikan di atas tetapi anda mestilah menyatakan rujukan diambil dari www.rnrgallery.blogspot.com ataupun menggunakan qoutation (RNR, 2012).
    maaf kerana kami perlu mnjaga hakcipta pernyataan ini kerana artikel di atas bukan pernyataan yang dicopypaste dari internet. artikel ini ditulis hasil dari pembacaan dan perbincangan pihak RNR dengan beberapa pihak lain yang teribat.
    diharap anda dapat melaksanakan prosedur yang dinyatakan. terima kasih dari RNR
    RABBIATUL NAJUA ROSMAN

    ReplyDelete